Procedura przyjęcia

PROCEDURA POSTĘPOWANIA PODCZAS PRZYJĘCIA MIESZKAŃCA POSIADAJĄCEGO PEŁNIĘ PRAW DO DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ „ETOLA” W RUDZIE PILCZYCKIEJ

 

1.   Po otrzymaniu dokumentacji osoby zainteresowanej umieszczeniem w naszym Domu z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Końskich pracownik socjalny sprawdza, czy dokumenty są kompletne. Jeśli tak to umawia się z osobą zainteresowaną na przeprowadzenie wywiadu odnośnie warunków socjalno-bytowych tej osoby w jej miejscu zamieszkania. Jeśli dokumentacja jest niepełna występuje z pismem do PCPR o jej uzupełnienie
2.  
Dokumentacja dotycząca sytuacji socjalnej mieszkańca przy przyjęciu do Domu powinna zawierać zgodnie z § 8 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 2005r., Nr 217, poz. 1837):

·         decyzję kierującą do Naszego Domu;

·         decyzję umieszczającą;

·         decyzję o odpłatności;

·         orzeczenie o niepełnosprawności;

·         zgodę mieszkańca na pobyt w DPS oraz na ponoszenie odpłatności;

·         opinię psychologa;

·         decyzję rentową (udokumentowane źródło oraz wysokość dochodów);

·         dowód osobisty;

·         wywiad środowiskowy.

3.   Dokumentacja dotycząca stanu zdrowia mieszkańca przy przyjęciu do Domu powinna zawierać:

·         wszystkie aktualne wyniki badań oraz wynik RTG płuc;

·         opinię dotyczącą sprawności psychofizycznej;

·         zaświadczenie lekarskie;

·         zaświadczenie psychologa lub lekarza psychiatry;

·         odpis historii choroby, wypisy ze szpitala z aktualnymi zaleceniami.

4.   Przed przyjęciem mieszkańca do Domu pracownik socjalny, który jest jednocześnie pracownikiem pierwszego kontaktu, zapoznaje się z aktami osobowymi i historią choroby.

5.  Przy przyjęciu do Domu mieszkańca uczestniczą kolejno:

·         pracownik socjalny

·         pielęgniarka dyżurująca;

·         kierownik zespołu medyczno-opiekuńczego;

·         kierownik działu opiekuńczo – terapeutycznego;

·         dyrektor Domu.

 6.    Pielęgniarka dyżurująca opisuje aktualny stan zdrowia mieszkańca.
 7.   
Po przyjęciu mieszkańca rozpoczyna się okres adaptacyjny do warunków w nowym otoczeniu. Okres ten trwa ok. 1 miesiąca. W tym czasie pracownik pierwszego kontaktu powinien:

·         zaopatrzyć mieszkańca w niezbędne środki czystości, odzież, wskazać; wcześniej przygotowane miejsce do spania;

·         zapoznać mieszkańca z współmieszkańcami domu i pracownikami;

·         zapoznać mieszkańca z planem dnia, regulaminem domu, kartą praw i obowiązków mieszkańców;

·         obserwować i konsultować z działem opiekuńczo-terapeutycznym przebieg procesu adaptacyjnego,

·         uczestniczyć w przygotowaniu indywidualnego planu wsparcia;

·         zapoznać mieszkańca z topografią budynku i jego otoczeniem.              

8.   Analiza dokumentacji mieszkańca następuje na bieżąco, w miarę potrzeb. Za   
prawidłowe przeprowadzenie analizy odpowiada pracownik pierwszego kontaktu. Analiza   i wnioski omawiane są na zespolę opiekuńczo-terapeutycznym. Program postępowania z podopiecznym powinien być dostosowany do jego potrzeb i możliwości psychofizycznych.
9. 
Po przyjęciu mieszkańca w zakresie spraw medycznych należy przeprowadzić, możliwie najszybciej, wstępne badania przez lekarza internistę, psychiatrę, psychologa, rehabilitanta, w celu określenia aktualnego stanu zdrowia mieszkańca, określenia i zaplanowania sposobu postępowania opiekuńczo – terapeutycznego oraz ewentualnego ustalenia konieczności korzystania z innych usług specjalistycznych. Tok postępowania koordynuje kierownik działu opiekuńczo - terapeutycznego.

 

 

 

 

PROCEDURA POSTĘPOWANIA PODCZAS PRZYJĘCIA MIESZKAŃCA  UBEZWŁASNOWOLNIONEGO DO DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ „ETOLA” W RUDZIE PILCZYCKIEJ

 

1. .   Po otrzymaniu dokumentacji osoby zainteresowanej umieszczeniem w naszym Domu z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Końskich pracownik socjalny sprawdza, czy dokumenty są kompletne. Jeśli tak to umawia się z przedstawicielem ustawowym i osobą zainteresowaną na przeprowadzenie wywiadu odnośnie warunków socjalno-bytowych tej osoby w jej miejscu zamieszkania. Jeśli dokumentacja jest niepełna występuje z pismem do PCPR o jej uzupełnienie. 
2. 
Dokumentacja dotycząca sytuacji socjalnej mieszkańca przy przyjęciu do Domu powinna zawierać zgodnie z § 8 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 2005r., Nr 217, poz. 1837):

·         decyzję kierującą do Naszego Domu;

·         decyzję umieszczającą;

·         decyzję o odpłatności;

·         orzeczenie o niepełnosprawności;

·         zgodę przedstawiciela ustawowego na pobyt w DPS oraz na ponoszenie odpłatności;

·         zgodę sądu opiekuńczego na umieszczenie podopiecznego w DPS;

·         opinię psychologa;

·         decyzję rentową (udokumentowane źródło oraz wysokość dochodów);

·         dowód osobisty;

·         wywiad środowiskowy.

3.   Dokumentacja dotycząca stanu zdrowia mieszkańca przy przyjęciu do Domu powinna zawierać:

·        wszystkie aktualne wyniki badań oraz wynik RTG płuc;

·        opinię dotyczącą sprawności psychofizycznej;

·        zaświadczenie lekarskie;

·        zaświadczenie psychologa lub lekarza psychiatry;

·        odpis historii choroby, wypisy ze szpitala z aktualnymi zaleceniami.

4.   Przed przyjęciem mieszkańca do Domu pracownik socjalny, który jest jednocześnie pracownikiem pierwszego kontaktu, zapoznaje się z aktami osobowymi i historią choroby.

5.  Przy przyjęciu do Domu mieszkańca uczestniczą kolejno:

·        pracownik socjalny

·        pielęgniarka dyżurująca;

·        kierownik zespołu medyczno-opiekuńczego;

·        kierownik działu opiekuńczo – terapeutycznego;

·        dyrektor Domu.

 6.    Pielęgniarka dyżurująca opisuje aktualny stan zdrowia mieszkańca.
 7.   
Po przyjęciu mieszkańca rozpoczyna się okres adaptacyjny do warunków w nowym otoczeniu. Okres ten trwa ok. 1 miesiąca. W tym czasie pracownik pierwszego kontaktu powinien:

·         zaopatrzyć mieszkańca w niezbędne środki czystości, odzież, wskazać; wcześniej przygotowane miejsce do spania;

·         zapoznać mieszkańca z współmieszkańcami domu i pracownikami;

·         zapoznać mieszkańca z planem dnia, regulaminem domu, kartą praw i obowiązków mieszkańców;

·         obserwować i konsultować z działem opiekuńczo-terapeutycznym przebieg procesu adaptacyjnego,

·         uczestniczyć w przygotowaniu indywidualnego planu wsparcia;

·         zapoznać mieszkańca z topografią budynku i jego otoceniem.

8.   Analiza dokumentacji mieszkańca następuje na bieżąco, w miarę potrzeb. Za   
prawidłowe przeprowadzenie analizy odpowiada pracownik pierwszego kontaktu. Analiza   i wnioski omawiane są na zespolę opiekuńczo-terapeutycznym. Program postępowania z podopiecznym powinien być dostosowany do jego potrzeb i możliwości psychofizycznych, jak również korygowany wraz z zmieniającymi się warunkami w otoczeniu. 
9. 
Po przyjęciu mieszkańca w zakresie spraw medycznych należy przeprowadzić, możliwie najszybciej, wstępne badania przez lekarza internistę, psychiatrę, psychologa, rehabilitanta, w celu określenia aktualnego stanu zdrowia mieszkańca, określenia i zaplanowania sposobu postępowania opiekuńczo – terapeutycznego oraz ewentualnego ustalenia konieczności korzystania z innych usług specjalistycznych. Tok postępowania koordynuje kierownik działu opiekuńczo - terapeutycznego.