- Procedura przyjęcia
-
PROCEDURA POSTĘPOWANIA PODCZAS PRZYJĘCIA MIESZKAŃCA POSIADAJĄCEGO PEŁNIĘ PRAW DO DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ „ETOLA” W RUDZIE PILCZYCKIEJ
1. Po otrzymaniu dokumentacji osoby zainteresowanej umieszczeniem w naszym Domu z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Końskich pracownik socjalny sprawdza, czy dokumenty są kompletne. Jeśli tak to umawia się z osobą zainteresowaną na przeprowadzenie wywiadu odnośnie warunków socjalno-bytowych tej osoby w jej miejscu zamieszkania. Jeśli dokumentacja jest niepełna występuje z pismem do PCPR o jej uzupełnienie
2. Dokumentacja dotycząca sytuacji socjalnej mieszkańca przy przyjęciu do Domu powinna zawierać zgodnie z § 8 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 2005r., Nr 217, poz. 1837):· decyzję kierującą do Naszego Domu;
· decyzję umieszczającą;
· decyzję o odpłatności;
· orzeczenie o niepełnosprawności;
· zgodę mieszkańca na pobyt w DPS oraz na ponoszenie odpłatności;
· opinię psychologa;
· decyzję rentową (udokumentowane źródło oraz wysokość dochodów);
· dowód osobisty;
· wywiad środowiskowy.
3. Dokumentacja dotycząca stanu zdrowia mieszkańca przy przyjęciu do Domu powinna zawierać:
· wszystkie aktualne wyniki badań oraz wynik RTG płuc;
· opinię dotyczącą sprawności psychofizycznej;
· zaświadczenie lekarskie;
· zaświadczenie psychologa lub lekarza psychiatry;
· odpis historii choroby, wypisy ze szpitala z aktualnymi zaleceniami.
4. Przed przyjęciem mieszkańca do Domu pracownik socjalny, który jest jednocześnie pracownikiem pierwszego kontaktu, zapoznaje się z aktami osobowymi i historią choroby.
5. Przy przyjęciu do Domu mieszkańca uczestniczą kolejno:
· pracownik socjalny
· pielęgniarka dyżurująca;
· kierownik zespołu medyczno-opiekuńczego;
· kierownik działu opiekuńczo – terapeutycznego;
· dyrektor Domu.
6. Pielęgniarka dyżurująca opisuje aktualny stan zdrowia mieszkańca.
7. Po przyjęciu mieszkańca rozpoczyna się okres adaptacyjny do warunków w nowym otoczeniu. Okres ten trwa ok. 1 miesiąca. W tym czasie pracownik pierwszego kontaktu powinien:· zaopatrzyć mieszkańca w niezbędne środki czystości, odzież, wskazać; wcześniej przygotowane miejsce do spania;
· zapoznać mieszkańca z współmieszkańcami domu i pracownikami;
· zapoznać mieszkańca z planem dnia, regulaminem domu, kartą praw i obowiązków mieszkańców;
· obserwować i konsultować z działem opiekuńczo-terapeutycznym przebieg procesu adaptacyjnego,
· uczestniczyć w przygotowaniu indywidualnego planu wsparcia;
· zapoznać mieszkańca z topografią budynku i jego otoczeniem.
8. Analiza dokumentacji mieszkańca następuje na bieżąco, w miarę potrzeb. Za
prawidłowe przeprowadzenie analizy odpowiada pracownik pierwszego kontaktu. Analiza i wnioski omawiane są na zespolę opiekuńczo-terapeutycznym. Program postępowania z podopiecznym powinien być dostosowany do jego potrzeb i możliwości psychofizycznych.
9. Po przyjęciu mieszkańca w zakresie spraw medycznych należy przeprowadzić, możliwie najszybciej, wstępne badania przez lekarza internistę, psychiatrę, psychologa, rehabilitanta, w celu określenia aktualnego stanu zdrowia mieszkańca, określenia i zaplanowania sposobu postępowania opiekuńczo – terapeutycznego oraz ewentualnego ustalenia konieczności korzystania z innych usług specjalistycznych. Tok postępowania koordynuje kierownik działu opiekuńczo - terapeutycznego.PROCEDURA POSTĘPOWANIA PODCZAS PRZYJĘCIA MIESZKAŃCA UBEZWŁASNOWOLNIONEGO DO DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ „ETOLA” W RUDZIE PILCZYCKIEJ
1. . Po otrzymaniu dokumentacji osoby zainteresowanej umieszczeniem w naszym Domu z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Końskich pracownik socjalny sprawdza, czy dokumenty są kompletne. Jeśli tak to umawia się z przedstawicielem ustawowym i osobą zainteresowaną na przeprowadzenie wywiadu odnośnie warunków socjalno-bytowych tej osoby w jej miejscu zamieszkania. Jeśli dokumentacja jest niepełna występuje z pismem do PCPR o jej uzupełnienie.
2. Dokumentacja dotycząca sytuacji socjalnej mieszkańca przy przyjęciu do Domu powinna zawierać zgodnie z § 8 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. z 2005r., Nr 217, poz. 1837):· decyzję kierującą do Naszego Domu;
· decyzję umieszczającą;
· decyzję o odpłatności;
· orzeczenie o niepełnosprawności;
· zgodę przedstawiciela ustawowego na pobyt w DPS oraz na ponoszenie odpłatności;
· zgodę sądu opiekuńczego na umieszczenie podopiecznego w DPS;
· opinię psychologa;
· decyzję rentową (udokumentowane źródło oraz wysokość dochodów);
· dowód osobisty;
· wywiad środowiskowy.
3. Dokumentacja dotycząca stanu zdrowia mieszkańca przy przyjęciu do Domu powinna zawierać:
· wszystkie aktualne wyniki badań oraz wynik RTG płuc;
· opinię dotyczącą sprawności psychofizycznej;
· zaświadczenie lekarskie;
· zaświadczenie psychologa lub lekarza psychiatry;
· odpis historii choroby, wypisy ze szpitala z aktualnymi zaleceniami.
4. Przed przyjęciem mieszkańca do Domu pracownik socjalny, który jest jednocześnie pracownikiem pierwszego kontaktu, zapoznaje się z aktami osobowymi i historią choroby.
5. Przy przyjęciu do Domu mieszkańca uczestniczą kolejno:
· pracownik socjalny
· pielęgniarka dyżurująca;
· kierownik zespołu medyczno-opiekuńczego;
· kierownik działu opiekuńczo – terapeutycznego;
· dyrektor Domu.
6. Pielęgniarka dyżurująca opisuje aktualny stan zdrowia mieszkańca.
7. Po przyjęciu mieszkańca rozpoczyna się okres adaptacyjny do warunków w nowym otoczeniu. Okres ten trwa ok. 1 miesiąca. W tym czasie pracownik pierwszego kontaktu powinien:· zaopatrzyć mieszkańca w niezbędne środki czystości, odzież, wskazać; wcześniej przygotowane miejsce do spania;
· zapoznać mieszkańca z współmieszkańcami domu i pracownikami;
· zapoznać mieszkańca z planem dnia, regulaminem domu, kartą praw i obowiązków mieszkańców;
· obserwować i konsultować z działem opiekuńczo-terapeutycznym przebieg procesu adaptacyjnego,
· uczestniczyć w przygotowaniu indywidualnego planu wsparcia;
· zapoznać mieszkańca z topografią budynku i jego otoceniem.
8. Analiza dokumentacji mieszkańca następuje na bieżąco, w miarę potrzeb. Za
prawidłowe przeprowadzenie analizy odpowiada pracownik pierwszego kontaktu. Analiza i wnioski omawiane są na zespolę opiekuńczo-terapeutycznym. Program postępowania z podopiecznym powinien być dostosowany do jego potrzeb i możliwości psychofizycznych, jak również korygowany wraz z zmieniającymi się warunkami w otoczeniu.
9. Po przyjęciu mieszkańca w zakresie spraw medycznych należy przeprowadzić, możliwie najszybciej, wstępne badania przez lekarza internistę, psychiatrę, psychologa, rehabilitanta, w celu określenia aktualnego stanu zdrowia mieszkańca, określenia i zaplanowania sposobu postępowania opiekuńczo – terapeutycznego oraz ewentualnego ustalenia konieczności korzystania z innych usług specjalistycznych. Tok postępowania koordynuje kierownik działu opiekuńczo - terapeutycznego.